Login  
Hasło  
Wyszukaj domenę dla siebie i załóż stronę lub alias w 5 minut.

Moje domeny

Po zalogowaniu ukazuje nam się nastepujący panel, w krótkich słowach postaramy się przybliżyć jego funkcje.

Panel ocom.pl

  1. Lista domen - tu wyświetlone będą domeny, którymi zarządzasz.
  2. Ustawienia - w tym menu masz możliwość
    • Zmiany swoich danych kontaktowych
    • Dodania danych do faktury
    • Edycji hasła i adresu email
    • Dodawania oraz edycji moderatorów Twoich domen
  3. Płatności - tu dokonasz płatności za usługi premium oraz przejrzysz swoje faktury
  4. Poczta wewnętrzna - daje możliwość komunikacji między użytkownikami serwisu
  5. Dodawanie domeny - to miejsce dokładnie opiszemy za chwilę


Dodawanie domeny

Dodawanie aliasu

Rozpoczniemy od dodawania aliasu, czyli przekierowania na Twoją już wcześniej funkcjonującą stronę.
Po kliknięciu w dodanie domeny, ukazuje nam się następujący formularz:

Dodaj alias
Opiszemy teraz po kolei każde pole:
  1. Typ serwisu - alias lub strona www w serwisie oCom.pl, w tym przypadku wybieramy alias
  2. Alias - czyli jaki adres dla naszej strony chcemy uzyskać
  3. Kategoria - jak sama nazwa wskazuje - kategoria naszej strony
  4. Adres docelowy - adres naszej istniejącej strony
  5. Meta tagi - Dane umieszczane w sekcji META strony, widziane przez wyszukiwarki internetowe

Po wpisaniu tych danych, klikamy "Dodaj" i już możemy cieszyć się nowym aliasem naszej strony!


Dodawanie strony www

Teraz zajmiemy się tworzeniem strony www z wykorzystaniem naszego CMSa.
Oto formularz który należy wypełnić:

Dodaj stronę www
Jak widać, wiele pól jest podobnych do tych z formularza dodawania aliasu. Nie będziemy ich ponownie omawiać, gdyż ich opis znajdziecie tutaj.
Pamiętajcie tylko o wyborze typu serwisu na "Zarządzanie treścią w oCom.pl"!

Skupmy się teraz na części Konfiguracja i układ strony. Do czego służą poszczególne pola najlepiej przedstawi grafika poniżej:

Układ strony www
  1. Tytuł - tytuł strony umieszczany w górnej części strony (top)
  2. Opis w nagłówku - kilka słów o serwisie, pojawia się również w górnej części strony.
  3. Opis w stopce - tekst który pojawia się w dolnej części strony (stopce), najczęściej jest to informacja o prawach autorskich.
  4. Czcionka - tu możemy wybrać czcionkę używaną w topie strony.
  5. Zdjęcie w nagłówku - umożliwia wybór grafiki nagłówka. Wybieramy z gotowej bazy lub używamy własnych grafik.
  6. Układ strony i motyw graficzny - ta opcja umożliwia zmianę motywu graficznego naszej strony, między innymi kolor górnej belki, buttonów itp.

Po wypełnieniu wszystkich pól klikamy "Dodaj" i możemy się cieszyć nową stroną! Teraz przejdźmy do zarządzania treścią na niej.